یادگیری زبان یادگیری زبان .

یادگیری زبان

تاثیرات سن بر یادگیری زبان

عوامل متفاوتی در یادگیری زبان تاثیر دارند و به مادری بودن یا زبان دوم بودن مربوط است. در اینجا بحث از یادگیری زبان دوم و ان هم انگلیسی است که انگیزه و میزان استعداد و نزدیکی زبان مادری و زبان دوم .‌.. شامل این عوامل هستند البته که نباید از تاثیرات بر یادگیری زبان هم غافل شد که برای بسیاری از افراد به عنوان بهانه برای فرار از یادگیری زبان استفاده میشود.

قبل از پرداختن به این موضوع البته باید تفاوت بین فراگیری و یادگیری را یاد گرفت. فراگیری معمولا برای زبان مادری به کار میرود زیرا کودک بدون هیچ تقلا و کوششی اطلاعات را دریافت و میتواند از انها استفاده کند اما در یادگیری که معمولا برای زبان دوم است فرد میکوشد و و به صورت اگاهانه تمرین دارد برای استفاده از زبان جدید ، پس تفاوت بین یادگیری و فراگیری در میزان اگاهانه بودن و تمرکز فرایند است .

بر همین اساس آموزش زبان انگلیسی بر دو پایه است. یادگیری از طریق تفسیر کردن که زبان اموز خود با اوردن مثال و استدلال و مقایسه با زبان مادری تلاش میکند تا مفهوم کلی را بفهمند ، این روش بیشتر برای بزرگسالان است که قدرت تفکر و استدلال بالایی دارند . یادگیری از طریق قیاس مانند زبان مادری است که فرد در شرایط و محیط یادگیری ان قرار میگیرد و باعث  تقویت listening و تقویت speaking میشود ، این روش بیشتر برای کودکان جوابگو است.

به طور کلی سرعت یادگیری در کودکان تا ۷ ۸ سال بسیار بیشتر از بزرگسالان است زیرا انها دغدغه کمتر و ذهن پاک تری دارند و به صورت نااگاهانه شروع به یادگیری یا همان فراگیری میکنند و حتی یادگیری دو زبان در کنار یکدیگر سرعت انها را نسبت به یادگیری صرفا زبان مادری بیشتر میکند و در اینده تلفظ انها بهتر و روان تر صحبت میکنند . اما بزرگسالان به نسبت کودکان انگیزه ی بیشتری برای یادگیری زبان دارند و بسته به میزان تمرین و علاقه ی انها میتوانند سرعت یادگیری خود را به کودکان برسانند پس هیچ وقت برای یادگیری زبان دیر نیست هرچند که شروع ان در سنین پایین بهتر است.


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ساعت: ۰۷:۱۱:۵۱ توسط:mary موضوع: نظرات (0)